Společné narozeniny

02.02.2016 10:15

Letos jsem požádala svého bratra Honzu, jestli bychom neoslavili narozeniny spolu, jelikož je má o den jinak než já. Nic proti tomu neměl. Tak udělal pozvánku a trochu jsme se dohodli, kdo co dobrého připraví pro hosty.

Už v poledne mohli dojít na teplé uzené z krbu. Ale co to? Nikoho doma nepustili))). To znám sama. Ale náš táta je jiný případ, on si chodí na pár minut))) schrupnout, tak proto nemohl.

Pavlík mi pomohl narovnat na talíře samé dobrůtky ze salámu, šunky a sýrů, ozdobili jsme to zeleninou. V půl druhé jsem šla tedy k sousedům jako věnovat se hostům, i když tam nikdo nebyl. Bylo zajímavé sledovat, jak se ale koukali do okýnka a zjišťovali, kdy bude po setmění, aby mohli tedy dorazit))). Takže nakonec jsme se sešli dost brzy. Později došel snad jen Bohouš ze Třebové a Veverkovi z Ústí. Irenka byla zrovna marod, tak došel sám. Také Matoušek s Aničkou se ukázal. Míla udělala dobrou buchtu, já se snažila o tiramisu. Bylo rozmoklé dost, ale i tak tvrdili, že je dobré. Blahoslavení milosrdní…. Honzík udělal fazolové lusky k úžasnému masu. Bylo kuřecí a vepřové a všelijaká zelenina a mrkvička a vůbec, jazýček si pochutnal. Abych nezapomněla, již ve čtvrtek jsem vařila vepřová kolínka a nožičky, něco bylo uzené)), protože Jeníček dostal chuť na tlačenku. Ta se nesnědla celá, ale taky chutnala.

K tomu všemu jsme měli dobré víno, mletou kávu, čaj jaký kdo chtěl, nebo vodu citronovou.

Myslím, že oslava se moc povedla, protože proběhla v radostném a veselém duchu. Mládež, či mladší generace hrála společenské hry, i když i já jsem se nechala nalákat na Dobble.  Dokonce jsem někdy i vyhrála. Becherovka mi nastartovala mozkové závity a pak to šlo.

V půl jedenácté jsme sněm rozpustili a odebrali se do postýlek.

Na konci ledna se mi povedla ještě nečekaná návštěva v Opavě u sestry Heleny. Standa a Cíla jely na maturitní ples Bětušky a vzali mě sebou, že večer může strávit se sestrou. Zapomněla jsem si doma mobil..!!!! Takže jsem opět nadělala zmatků plno. To bych nebyla ani já.

Vezla jsem ji kuchařku takovou starou a hned jsme četly spoustu zajímavých receptů. Potom jsme složily kousek puzzle, daly si kávu a koláč a už jsem jen čekala, až skončí ples, aby mohla jít taky sestřička spát.

 Mám i dopletený svetr pro Lídu. Snažila jsem se o smokovanou výšivku. To se tak vyšívá na pleteninu cik cak, že je potom pružná do všech směrů.