Sraz Praha,Opava,Makcu Pikcu,Borotín, Častolovice

21.08.2017 19:10

Nevím čím to je, ale v létě je potíž se slepicemi. Oni si nasbírají sice nejvíce hmyzu a napasou se, ale nechtějí chodit spinkat. Matoušek se projevuje jako hospodář, zkouší chovat kde co, líhnul kačenek spoustu, ale neuhlídal je před kunou a liškou. Vážně se nám sousedi smějí, že jsme přátelé přírody. Krmíme kde co. Dotáhl domů šlechtěného kohouta, taky si pochutnala liška. Potom zase párek zlatých bažantů. Copak neví, že takové potvůrky umí létat? Já si zase pro krásná peříčka koupila dvě perličky. Jednu mi slepice uklovaly hned a druhou jsme daly mezi male kačenky. Jen do vody se ji nechtělo. Naučila se s nimi chodit a nevšimla si ani, že umí létat. Až jednou za tmy se ji nešla domů a vyletěla na střechu, když jsme ji honili. A to byl konec. Bažanti na stromě, perlička na střeše a liška šikovná a hladová.

Ještě stihla sežrat dvě hnědé krůty, co si také Matouš koupil na vejce. To už se liška podšitá podhrabala pod beton do chlívka. Hlad je blbec. Co se týče mě, nevím, kde by byly v zimě. Stačí, že sehnal další kačeny, které už vydržely.

Konala se velká oprava kurníku.

A také další sraz Havraspáru. Tentokrát v Praze. Tatínek si zahrál dokonce i bowling a celkem úspěšně.

Dostaly jsme se s Lídou na návštěvu do Opavy za tetou. Na 4 dny! Perfektní! Klid, pohoda, všechno nám připravili pod nos, jako jídlo. My se jen procházely po zahrádce, houpaly na houpačce a relaxovaly. Stala se nám však nemilá věc, že jsme si zabouchly, tedy já zabouchla, od domečku klíče a museli nám ho odemknout hasiči. Bylo pozdě večer, už tma, všichni spali. Hasiči se světly, policie, bojdo…..to bylo něco. Lída zamčená uvnitř, já si zalévám zahrádku a najednou všude zamčeno. A klíče ve dveřích. Chlácholila mě sestra z oddělení babiček, přijel pomoci místní údržbář Láďa. Obstarala je Lída pomocí svých kamarádů, protože ji nešel internet a já tf. měla uvnitř. Hasičům se všechno podařilo, odmontovali jedno okno, odemkli dveře zevnitř a vysvobodili Lídu. Podepsala jsem protokol a uf…

Bála jsem se jít na snídani, co bude, ale nikdo nic nevěděl, všichni všechno zaspali. Zaplať Pánbu.

Doma zatím kluci pokračovali na stavbě. Pája si dělal podlahu v pokojíku, chtěl by se tam v brzké době také nastěhovat. Snaží se elektriku si dát s tátou dokupy a stropy, sadrokarton dodělat.

My jsme se po návratu domů rozjely s Lídou ještě na výlet do arboreta Makcu Pikcu  druhý den do zahradnictví v Borotíně. Byly to hezké procházky, kde se nám líbilo.

A samo sebou jsme nemohly vynechat Častolovice. Už jsme tu nebyly několik let, ale jak nás udivila alej vrb, která tolik vyrostla. Posledně to byl takový malinký tunýlek))).