Vánoce, Silvestr, lešení

27.01.2019 19:33

No jo no, zase jsem pekla cukroví. Podle mě málo, ale stejně jsme ho nesnědli a je v mrazáku.

Vždyť není ani kdy. Svátky tak rychle utečou. Na Štědrý den se kluci chtějí nacpat kapřím řízkem,

salátem a červenou řepou. Cukroví je vážně nezajímá. Možná tak zmrzlina kdyby byla. Všichni

někam jedou na zkoušku, na půlnoční, tak se nepije a po dárcích je buď televize, nebo ovocný

salát s pochrupováním. Ale ono moc času není.

 

Hned jsem začala vánocemi, ale i prosinec má třicet jedna dní. František byl opět za výdělkem

a Pája dostal nějaké rozkazy, tak si dělal svým tempem a u toho mi pomohl s výzdobou.

 

Po návratu Františka jsme dostali dveře. Staré, ale funkční a prosklené jak jsem chtěla. Konečně si

můžeme zavřít na chodbu.

A jak jsem ocenila, když začali brousit schody, že se bude natírat.

21. prosince prosím!  Jednoho by z toho trefil šlak. ale schody nalakovali, tedy jednou a hned

vypadají lépe a nezašlapává se do nich špína.

 

Také udělali prostřední zábradlí, tedy jako mezi schodišťovou stěnu.

Musela jsem se smířit s tím,že lešení kolem chalupy na zimu zůstane. Ale těšila jsem se z jiných

věcí. Tatínek mi vyšel vstříc a udělal větve na tyčky před vchodem. Pavlík na ně dal potom světýlka

a bylo to krásný.

Takže vlastně jediné, co mě zlobilo byly moje neposlušný nožičky, Udělal se mi zánět, snědla jsem

celkem troje antibiotika a nemělo to konec. Noha horká rudá, jako bych měla růži. Bolela na každý

dotek. Mezi svátky jsem ležela.

 

Jaké bylo moje překvapení, když se 28. prosince ozval z venku příšerný rámus a padaly trubky.

Vypadalo to hrozivě. Jenže 29.prosince už bylo všechno lešení srovnané u Honzíka na dvoře.

Potřebuje si ho půjčit a my se bez něho snad chvilku obejdem. Teď nám snad stačí co máme zase

my půjčené od souseda.

 

Párkrát se u nás zase ukázal Ondrášek. Pro Klárku jsem dělal dort s delfíny. Než jsem přišla na to

co a jak s tím.

 

Liduška si nechala malinko přistřihnout vlasy. A světe div se, Matoušek se nechal OSTŘÍHAT NA

KRÁTKO!!!! Sluší mu to docela určitě víc. Stejně i Františkovi, který se poddal mým nůžkám až bylo

nezbytí snad těsně před Štědrým dnem. Ach ten se bál. A tak se mi to povedlo….

 

Nastal Štědrý den. Stromek byl načinčaný. Voněl z něho česnek))), Pájovy ozdoby z betonu se

docela povedly. Udělal ovocný salát. Já se matlala se salátem, polední polévkou, s Lídou, úklidem a

potom s řízkama.

Všechno proběhlo v klidu, i rozdávání dárků si víc užíváme.

 

No a Silvestr připadl letos konečně na nás. Že už máme všechny kam pozvat!!! Domluvili jsme si

i požehnání našeho domu, když už v něm tedy hnízdíme. Ať u nás přebývá už jen láska a radost.

 

Pak jsme zabili prase, vytloukli slepice, nadělali řízků, k tomu šunčičku a sýry a metrák salátu

a samozřejmě ...oříšky slané.

No, něco nám zbylo, Honza měl doma zbytek brambor, takže jsem všechny pozvala na Nový rok

na oběd.

Mše byla v kapli a všichni byli ospinkaný. Neodmítli. Já jsem tedy musela na zpívání, ale dalo se to

přežít, neřádili jsme nijak.

Po půlnočních rachejtličkách jsme se rozloučili a šli do postýlek.

A byl Nový rok.